بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی و برعکس

وبلاگ خدمات ترجمه آنلاین شامل اخبار و متون اختصاصی آشنایی با خدمات ترجمه می باشد

بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی و برعکس

۹۲ بازديد
اگر به‌عنوان یک زبان‌آموز آلمانی قصد آشنایی با لغات تخصصی آلمانی را دارید و می‌خواهید یک ترجمه تخصصی داشته باشید در این مطلب ما به شما 5 نمونه از بهترین دیکشنری آلمانی به فارسی را معرفی خواهیم کرد. البته توصیه ما از بین تمامی نرم‌افزارهای لغت‌نامه استفاده از مترجم گوگل یا همان گوگل ترنسلیت خواهد بود. دقت شود دیکشنری‌هایی که در این مطلب معرفی می‌گردند قابلی ترجمه آلمانی به فارسی و یا ترجمه فارسی به آلمانی را خواهند داشت. این نرم‌افزارها بر اساس هوش مصنوعی خود ترجمه می‌کنند لذا برای ترجمه متون بسیار تخصصی و طولانی مناسب نخواهند بود. اگر تنها نیاز به ترجمه آلمانی دارید توصیه می‌کنیم حتماً از یک دارالترجمه تخصصی کمک بخواهید. دارالترجمه رسمی پارسیس در تمامی زبان‌ها ازجمله زبان آلمانی یک ترجمه تخصصی انجام خواهد داد.
دیکشنری و مترجم آنلاین گوگل ترنسلیت
1- دیکشنری گوگل ترنسلیت
این نرم‌افزار تنها در زبان آلمانی متخصص نیست بلکه برای سایر زبان‌ها ازجمله زبان انگلیسی یک مترجم هوشمند تمام‌عیار بوده که در بطن خود امکان استفاده از دیکشنری را مهیا کرده است. شما تنها کاری که می‌بایست انجام دهید نصب اپلیکیشن گوگل ترنسلیت است ازجمله امکانات این نرم‌افزار شامل موارد زیر خواهد بود:
  • ترجمه بیش از 59 زبان زنده دنیا
  • ترجمه از طریق ارسال ویس (ترجمه شفاهی)
  • ترجمه از طریق دوربین گوشی و گرفتن تصاویر
نرم افزار دیکشنری مترجم مایکروسافت
2- دیکشنری مایکروسافت
این نوع دیکشنری به‌عنوان یکی از نرم‌افزارهای برتر غول نرم‌افزاری دنیا یعنی شرکت مایکروسافت است. لازم به ذکر است نرم‌افزار دیکشنری مایکروسافت قابلیت استفاده از ترجمه واژگان و متون را دارا است. استفاده از دیکشنری آلمانی مایکروسافت رابط کاربری بسیار ساده و خوبی دارد لذا تمامی افراد می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. برخی از امکانات آن به شرح زیر خواهد بود:
  • امکان ترجمه بیش از 60 زبان زنده دنیا در حالت آفلاین
  • امکان ترجمه از طریق دوربین تلفن همراه
  • قابلیت ترجمه متون به‌صورت تخصصی اما به‌پای گوگل نخواهد رسید.
3- نرم‌افزار دیکشنری ققنوس
دیکشنری ایرانی ققنوس به‌عنوان یکی از بهترین دیکشنری سه زبانه آلمانی، انگلیسی و حتی فارسی است. دایره لغات آن به بیش از 300 هزار واژه می‌رسد که البته دارای امکانات ذیل خواهد بود.
  • امکان تلفظ آفلاین آلمانی و انگلیسی
  • امکان ترجمه متن، جمله یابی، دریافت متن‌های کپی شده در کلیپبرد و ارسال متن از سایر برنامه‌ها برای ترجمه در مترجم آنلاین گوگل
  • امکان ترجمه متن و جمله یابی در مترجم آنلاین گوگل و مایکروسافت
4- دیکشنری Bayadic
این نرم‌افزار ازلحاظ کاربران بسیاری مورد تأیید قرارگرفته و با توجه به اینکه عمر کوتاهی داد توانسته است محبوبیت خوبی را در بین بهترین دیکشنری‌های آلمانی به فارسی و یا بالعکس را کسب کند. در بطن آن حدود 24 هزار واژه وجود دارد و امکان ترجمه صوتی نیز وجود دارد.
دیکشنری آلمانی به فارسی بابیلون
5- نرم‌افزار مترجم بابیلون
یکی از شناخته‌شده‌ترین دیکشنری‌های آلمانی به فارسی و برعکس استفاده از نرم‌افزار ترجمه بابیلون خواهد بود. این نرم‌افزار با دستیار هوشمند خود تنها با یک کلیک ترجمه متون را به شما نشان خواهد داد و ازاین‌جهت کاربری بسیار ساده‌ای دارد. شما حتی می‌توانید حین تایپ کردن متون و با حرکت موش کامپیوتر ترجمه لغت موردنظر را مشاهده کنید. مترجم بابیلون شامل برخی امکانات زیر خواهد بود:
  • ترجمه متون تخصصی
  • دارای 25 فرهنگ لغت عمومی در 50 زبان مختلف ازجمله فارسی (برای فعال شدن تمامی زبان‌ها باید Glossary های مربوط به هر زبان را جداگانه دانلود کنید)
  • فرهنگ لغت‌های شخصی شامل 1600 موضوع مرتبط با تجارت، زیست‌شناسی، کامپیوتر، شیمی و … در بیش از 70 زبان
  • مبدل واحدها به یکدیگر
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.