ترجمه مدارک برای ویزای ایتالیا توسط دفتر ترجمه رسمی ایتالیایی

وبلاگ خدمات ترجمه آنلاین شامل اخبار و متون اختصاصی آشنایی با خدمات ترجمه می باشد

ترجمه مدارک برای ویزای ایتالیا توسط دفتر ترجمه رسمی ایتالیایی

۱۵۶ بازديد

کشور ایتالیا امروزه مقصد بسیاری از گردشگران بوده و به‌عنوان یکی از کشورهای خوش آب‌وهوا و زیبای اروپایی به‌حساب می‌آید که اقتصاد بسیار قوی نیز خواهد داشت. بد نیست بدانید ازآنجایی‌که این کشور به‌عنوان یک کشور مهاجرپذیر در نوع خود است لذا ایرانیان بسیاری نیز در این کشور اقامت دارند. به‌صورت کلی راه و روش زیادی برای اخذ ویزای ایتالیا وجود دارد اما بایستی قبل از گرفتن ویزا با انواع آن و مدارک موردنیاز برای سفارت ایتالیا آشنا باشیم.

دلایل اصلی ورود به کشور ایتالیا چیست؟

به‌صورت کلی دلایل مختلفی برای اخذ ویزای ایتالیا برای متقاضیان محترم وجود دارد که به شرح زیر خواهد بود.

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • ثبت‌نام در دانشگاه
  • قرار ملاقات کاری
  • سفر تفریحی
  • انجام معالجات پزشکی
  • سرمایه‌گذاری در یک پروژه
  • و …

دقت کنید در تمامی موارد بالا افراد بایستی قبل از ورود به کشور ایتالیا اقدام به اخذ ویزای از سفارت ایتالیا نمایند.

اخذ ویزای ایتالیا

آشنایی با انواع ویزای ایتالیا

به‌صورت کلی برای ورود به کشور ایتالیا ما 2 نوع ویزای کلی داریم یکی ویزا کوتاه‌مدت که برای کمتر از 90 روز می‌باشد و دیگری ویزای بلندمدت که به‌اصطلاح بیش از 90 روز طول می‌کشد. ویزای کوتاه‌مدت را به‌عنوان ویزای نوع C می‌نامند و ویزای بلندمدت را با نام ویزای D نام‌گذاری می‌کنند. لازم به ذکر است هرکدام از انواع این ویزاها برای مواد مختلفی کاربرد دارند که در ادامه خواهیم گفت.

ویزای توریستی ایتالیا تا 90 روز

کشور ایتالیا اجازه می‌دهد تا افراد در این کشور طبق قوانین جاری در آن به مدت 90 روز اقامت داشته باشند اما شاید از خود سؤال کنید که یک ویزای اقامتی و توریستی 90 روزه به چه دردی می‌خورد و به‌نوعی چه کسانی از آن استفاده می‌کنند؟ اگر می‌خواهید برای سفر و گردش به کشور ایتالیا بروید و به‌نوعی از مکان باستانی رم دیدن کنید بایستی از این نوع ویزا استفاده کنید.

ویزای تجاری ایتالیا مدت مجاز تا 90 روز

یکی از محبوب‌ترین نوع ویزای کشور ایتالیا ویزای تجاری خواهد بود. این ویزا توسط افسر پرونده سفارت ایتالیا برای کسانی صادر می‌شوند که قصد تجارت و به‌نوعی سرمایه‌گذاری در کشور ایتالیا داشته و می‌خواهند در کشورهایی که عضو شنگن هستند به تجارت و کسب سود بپردازند. جالب است بدانید با استفاده از ویزای تجاری ایتالیا شما می‌توانید در کشور ایتالیا و تمامی کشورهای عضو شنگن به مدت 90 روز اقامت داشته باشید.

ویزای تحصیلی کوتاه‌مدت 90 روزه

این نوع ویزا نیز در دسته ویزاهای کوتاه‌مدت به‌حساب می‌آیند و مدت‌زمان آن نیز حدود 90 روز خواهد بود. مثلاً افرادی که قصد گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت 90 روزه ازجمله دوره زبان رادارند می‌تواند با استفاده از این ویزا در این دوره‌ها در کشور موردنظر شرکت کنند.

بیشتر بدانید: اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحقیقاتی 90 روزه ایتالیا

اگر به‌عنوان یک محقق و یا استاد دانشگاهی قصد تحقیق در دانشگاه‌های ایتالیا رادارید و یا می‌خواهید در یک موسسه تحقیقاتی اقدام به پیشبرد اهداف نمایید. بایستی از ویزای تحقیقاتی کوتاه‌مدت استفاده کنید.

ویزای ترانزیتی ایتالیا

ممکن است بخواهید به یک کشور دیگر سفر کنید و از راه فرودگاهی و یا دریایی مدت‌زمان کوتاهی نیز توقف داشته باشید و در این مدت‌زمان در کشور سفر کنید و جاذبه‌های فرهنگی زیادی را مشاهده نمایید شما نیاز به ویزای ترانزیتی دارد.

ویزای دیدار با خانواده

اگر خانواده شما در کشورهای حوزه شنگن اقامت داشته باشند و شما بخواهید برای دیدار با اعضای خانواده به هر دلیلی به این کشور سفر کنید بایستی از ویزای فمیلی ایتالیا که تا مدت‌زمان 90 روز اعتبار دارد استفاده کنید.

ویزای تحصیلی ایتالیا

بیش از 90 روز ممکن است به سن قانونی رسیده باشید و قصد داشته باشید تا به‌عنوان یک دانشجو دریکی از دانشگاه‌های کشور ایتالیا اقدام به تحصیل نمایید.

ویزای تحصیلی بلندمدت

بسته به مدت‌زمان تحصیل برای دانشجو اعطا می‌گردد. ویزای خانوادگی بلندمدت ممکن است بخواهید برای همیشه به یکی از اعضای خانواده خود که در کشور ایتالیا و یا حوزه شنگن اقامت دارند برای همیشه بپیوند‌ید و با او زندگی کنید لذا شما بایستی با دریافت این ویزا تابعیت کشور موردنظر را نیز دریافت کنید.

ویزای درمانی و پزشکی

این نوع ویزا نیز همان‌طور که از نام آن کاملاً مشخص است مناسب کسانی است که می‌خواهند تحت نظر یک پزشک متخصص و یا مرکز پزشکی خاص در کشور موردنظر تحت درمان قرار گیرند و می‌توانند بیش از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشند.

ترجمه رسمی مدارک برای اخذ ویزای ایتالیا

مدارک موردنیاز به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

از سفارت به‌صورت کلی برای دریافت هرکدام از انواع ویزاهای ایتالیا شما نیاز به ترجمه رسمی مدارک هویتی، تحصیلی و یا شغلی را خواهید داشت. تمامی این خدمات بایستی در دارالترجمه ایتالیایی انجام شود. مترجم رسمی ایتالیایی که در دارالترجمه رسمی پارسیس مشغول به کار است می‌تواند در کمترین زمان ممکن مقدمات اخذ ویزا را برای شما فراهم نماید. به‌صورت کلی برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا شما نیاز به ترجمه مدارک زیر خواهید داشت.

  • نامه پذیرش تحصیلی
  • دو قطعه عکس
  • اصل پاسپورت و کپی صفحه اول آن
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • کپی بلیط یا رزرو آن
  • نامه تمکن مالی معادل 6000 یورو در سال
  • بیمه درمانی این کشور
  • تاییدیه تحصیلی
  • ترجمه مدارک تحصیلی به طور کامل
  • نامه رزرو هتل یا اقامتگاه

دارالترجمه‌های مورد تایید سفارت ایتالیا

شاید شما شخصاً به دنبال دارالترجمه‌هایی باشید که در ترجمه‌های ایتالیا به‌نوعی مورد تأیید سفارت ایتالیا باشند اما تمامی دفاتر ترجمه‌های رسمی که مترجم رسمی را در اختیاردارند مجاز به این کار خواهند بود بنابراین اصلاً نگران این موضوع نباشید. ما به‌صورت خلاصه چند دارالترجمه معتبر را به شما معرفی خواهیم کرد.

دارالترجمه رسمی پارسیس

خدمات ترجمه رسمی انگلیسی، ترجمه رسمی ایتالیایی، ترجمه رسمی آلمانی، عربی و بسیاری زبان‌های شاخص به همراه اخذ تاییدات کامل دادگستری و وزارت امور خارجه در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن به همراه خدمات ترجمه فوری و تخصصی آدرس: تهران – بزرگراه اشرفی اصفهانی-بالاتر از نیایش-روبروی ایستگاه BRT طالقانی جنب کوچه دربندی 2 پلاک 491-طبقه منفی یک-دارالترجمه رسمی پارسیس

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.